fredag 1. november 2013

Øving 3 - oppgave 5

RSS

RSS er en forkortelse på Really Simple Syndication. Det er en teknologi for å abonnere på oppdateringer fra et nettsted.

Et eksempel :@kjokkenfesten.no/

 
På kjøkkenfesten kan du som  leser benytte RSS for å få informasjon når man poster en ny artikkel i webbloggen. På den måten slipper du å surfe rundt på nettstedet hver dag for å sjekke om det er skrevet noe nytt. Og det er en fordel, spør du meg !

Jeg brukte Feedly for å samle min RSS strøm - utrolig kjekt !
 
 
Over her sees hvilke grupperinger jeg har på min RRS strøm . Enkelt å legge inn i den kategorien du ønsker. Inne på min RRS strøm ble det lagt inn de ulike kildene denne oppgaven krevde :Itfagen sin blogg, Beta Trondheim, Erik Eskedal etc..samt noen interessante som omhandlet bryllup.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar