onsdag 20. november 2013

ØVING 4 - Oppgave 2

Oppgave 2 i øving 4:

Oppgaven var å finne minst 3 webressurser som er relatert i temaet "måling i sosiale media".
Vi måtte bruke verktøyene LinkedIn, RSS og/eller Twitter.
 
 


Da LinkedIn er nytt for meg (ja faktisk!), så velger jeg å bruke dette verktøyet.

LinkedIn er et sosialt nettverk som brukes hovedsakelig i forretningsøyemed, se http://no.wikipedia.org/wiki/LinkedIn .

Selvsagt hadde det vært kjekt å bare Googlet opp temaet i denne oppgaven, men det var ikke tillatt i oppgaven. Men sånn i ettertid er man jo glad for det, for da må man tvinge seg til å lære og teste ut noe nytt! Litt ekstra tid bruker man i starten når noe nytt skal læres, men øvelse gjør mester, håper jeg.
Det må også sies at jeg ikke fant så mye på Twitter når jeg søkte etter temaet til oppgaven...

Her er det jeg fant når jeg brukte LinkedIn: Når jeg søkte på LinkedIn, så fikk jeg opp "33 ulike resultat" på søket - og her er 3 vilkårlige utplukket til oppgaven:

@søk nr 1 Nadia Corneliussen.




@søk nr 2 Trond Lyngbø




@søk 3 -Helle Stenkløv

 
 
 
 
Kommer nok til å bruke LinkedIn mere fremover både privat og jobb, særlig jobb. Fant flere av mine forretningsforbindelser der og skal nok søke opp flere i tiden som kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar